Zlaté české ručičky
4. 10. 2006
Trike Škoda 120
Myšlenku vlastnit tříkolku a být jedním z nosáčů, má snad každý kluk. Vše začalo vloni na jaře, kdy jsem dotáhl motor Škoda 120 někde od Havlíčkova Brodu. Byl to vrak vhodný tak do pole, ale polítal jsem s ním ještě trochu po městě.
Pak si v zimě povídám, že když budu chtít vyjet na silnici a moc neprovokovat, tak bych ji měl nějak upravit a zkrášlit. Smělé plány na zkrášlení skončily pod mojí rukou a rozbrušovacím kotoučem. Ještě, že jsem si původní rám namaloval a rozměřil. Nejprve jsem uřezal držáky a najednou zjistil, že ani přední vidle nelze použít. Zbyl mi tedy na zemi jen motor s převodovkou a v rohu garáže šrot.
Až do jara minulého roku jsem tomu nevěnoval ani minutu. Pak jsem ale pronajal svou garáž, aby to nepřekáželo u našich a nastěhoval tam motorky a díly z Triku, resp. jen motor a převodovku. Potom to ve mně začalo šrotovat a jelikož kluci z Kopřivnice, kteří staví „Triky“ z Tatry se neozvali na moje dotazy, začal jsem shánět kapotáž, podle které bych postavil podvozek. Nutno dodat, že studuji VŠ podnikání, takže nějaká stavba mě nic neříkala.
Po strastiplném asi 2 měsíčním hledání jsem narazil na pána z jižních Čech, který mi prodal kapotáž ze starého dobrého Goodalu a laminátovou rozpůlenou nádrž. Přišlo to i s cestou na 9 tisíc. Naštěstí jsem měl „rádoby Springer„ přední vidlici z jedné Jawy, kterou se mi nepodařilo upravit. Nakoupil jsem profily 5 na 5,3 mm silnostěnné a už jsem začal řezat podle starého plánku. Posléze jsem zašel za velmi vstřícným pánem, který mě pomohl rám sestavit a přesně svařit. Mezitím jsem si nechal opískovat díly z motoru a nastříkat, koupil novou kompletní kabeláž k motoru, díly a těsnění, rozebral a vyčistil 4 kvaltovou převodovku, odmastil, nastříkal a vyměnil komplet brzdy za nové.
Neprozřetelně jsem si „frajersky“ navařil dozadu na poloosy držáky na péra z Favorita v domnění, že udrží váhu stroje. V konečné fázi si to celý sedlo na tlumiče a rám, a já musel do nich pak strčit 110 zkrácený péra. Další fází bylo sehnat kola, což nebyla žádná sranda a abych nemusel platit za šílené podložky, které upravují rozteče šroubů, sehnal jsem chromová kola 4x 130 10“ Mangles za 7tis. Kč. Následně jeté pneumatiky, 275 široké za 3 tisíce.
Pak přišlo dovaření krku k vidlici z 2 silnostěnných „jeklů“, navrtaných pro pozdější vylití olovem na zatížení a nasazení přední vidle. Během té doby jsem si nechal zalaminovat nádrž. Víčko a hrdlo bylo použito z nádrže Jawy.
Další částí bylo vymyslet systém brzd a spojky. Viděl jsem jen starý Gun Trike, který měl dokonce pedály na táhla. Tak jsem koupil dva tlakovací systémy ze Škody 120 a bylo vše vyřešeno, následně se jen narýsovali chody obou pák. Celý systém mi pomáhal vyrobit další šikovný kovoobráběč.
Pak přišlo natření rámu antikorozní černou pružící barvou a usazení nádobky pro vodu a chladiče. Během toho jsem dodělal a nechal nastříkat přední vidlici, rozbrousil, nastříkal kapotu a nádrž. Následně jsem nakoupil dvě nerez trubky 80 cm vysoké, 7 cm široké na výfuky, které dělala firma na zakázku. Jsou otevřené a stály mě cca 10 000 Kč.
A mohla se začít tahat elektrika. Ač je to neuvěřitelné, je tam téměř 90 metrů kabelů. Sedla jsem si nechal potáhnout „velmi horkou nití“ a jsou celkem nic moc. Pomalu jsem to všechno sestavil do konečné podoby.
Cena bez stráveného času (kolem 250 hodin) cca 75 000,- Kč.
Myšlenku vlastnit tříkolku a být jedním z nosáčů, má snad každý kluk. Vše začalo vloni na jaře, kdy jsem dotáhl motor Škoda 120 někde od Havlíčkova Brodu. Byl to vrak vhodný tak do pole, ale polítal jsem s ním ještě trochu po městě.
Pak si v zimě povídám, že když budu chtít vyjet na silnici a moc neprovokovat, tak bych ji měl nějak upravit a zkrášlit. Smělé plány na zkrášlení skončily pod mojí rukou a rozbrušovacím kotoučem. Ještě, že jsem si původní rám namaloval a rozměřil. Nejprve jsem uřezal držáky a najednou zjistil, že ani přední vidle nelze použít. Zbyl mi tedy na zemi jen motor s převodovkou a v rohu garáže šrot.
Až do jara minulého roku jsem tomu nevěnoval ani minutu. Pak jsem ale pronajal svou garáž, aby to nepřekáželo u našich a nastěhoval tam motorky a díly z Triku, resp. jen motor a převodovku. Potom to ve mně začalo šrotovat a jelikož kluci z Kopřivnice, kteří staví „Triky“ z Tatry se neozvali na moje dotazy, začal jsem shánět kapotáž, podle které bych postavil podvozek. Nutno dodat, že studuji VŠ podnikání, takže nějaká stavba mě nic neříkala.
Po strastiplném asi 2 měsíčním hledání jsem narazil na pána z jižních Čech, který mi prodal kapotáž ze starého dobrého Goodalu a laminátovou rozpůlenou nádrž. Přišlo to i s cestou na 9 tisíc. Naštěstí jsem měl „rádoby Springer„ přední vidlici z jedné Jawy, kterou se mi nepodařilo upravit. Nakoupil jsem profily 5 na 5,3 mm silnostěnné a už jsem začal řezat podle starého plánku. Posléze jsem zašel za velmi vstřícným pánem, který mě pomohl rám sestavit a přesně svařit. Mezitím jsem si nechal opískovat díly z motoru a nastříkat, koupil novou kompletní kabeláž k motoru, díly a těsnění, rozebral a vyčistil 4 kvaltovou převodovku, odmastil, nastříkal a vyměnil komplet brzdy za nové.
Neprozřetelně jsem si „frajersky“ navařil dozadu na poloosy držáky na péra z Favorita v domnění, že udrží váhu stroje. V konečné fázi si to celý sedlo na tlumiče a rám, a já musel do nich pak strčit 110 zkrácený péra. Další fází bylo sehnat kola, což nebyla žádná sranda a abych nemusel platit za šílené podložky, které upravují rozteče šroubů, sehnal jsem chromová kola 4x 130 10“ Mangles za 7tis. Kč. Následně jeté pneumatiky, 275 široké za 3 tisíce.
Pak přišlo dovaření krku k vidlici z 2 silnostěnných „jeklů“, navrtaných pro pozdější vylití olovem na zatížení a nasazení přední vidle. Během té doby jsem si nechal zalaminovat nádrž. Víčko a hrdlo bylo použito z nádrže Jawy.
Další částí bylo vymyslet systém brzd a spojky. Viděl jsem jen starý Gun Trike, který měl dokonce pedály na táhla. Tak jsem koupil dva tlakovací systémy ze Škody 120 a bylo vše vyřešeno, následně se jen narýsovali chody obou pák. Celý systém mi pomáhal vyrobit další šikovný kovoobráběč.
Pak přišlo natření rámu antikorozní černou pružící barvou a usazení nádobky pro vodu a chladiče. Během toho jsem dodělal a nechal nastříkat přední vidlici, rozbrousil, nastříkal kapotu a nádrž. Následně jsem nakoupil dvě nerez trubky 80 cm vysoké, 7 cm široké na výfuky, které dělala firma na zakázku. Jsou otevřené a stály mě cca 10 000 Kč.
A mohla se začít tahat elektrika. Ač je to neuvěřitelné, je tam téměř 90 metrů kabelů. Sedla jsem si nechal potáhnout „velmi horkou nití“ a jsou celkem nic moc. Pomalu jsem to všechno sestavil do konečné podoby.
Cena bez stráveného času (kolem 250 hodin) cca 75 000,- Kč.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář