Jdi na obsah Jdi na menu
 


Essen 2006: H&R 911 Turbo - Mission 400 Plus

14. 1. 2007
Firma H&R, specialista na ladění podvozků a výrobce tlumičů, přivezl do Essenu prototyp: vyšperkované Porsche 911 Turbo s výkonem přes 1 000 koní! Tento vůz má za cíl jediné, být rychlejší než Bugatti Veyron.

Bugatti Veyron je nejrychlejší sériově vyráběné auto světa, neoficiálně mu byla naměřená rychlost 407,7 km/h. Největší souboj s Veyronem svádí švédský Koenigsegg CCX a o této pomyslné magické metě a triumfu sní mnoho dalších. Specializovaná firma na výrobu a ladění podvozků, německá společnost H&R, si vzala do hlavy, že také postaví auto, co pokoří hranici 400 km/h. Svůj projekt nazvali Mission 400 Plus a základem prototypu je Porsche 911 Turbo.

První radikální úprava se odehrála na karosérii, kde se musel snížit koeficient odporu vzduchu cx. Snížila se střecha vozu o celých 75 mm, A-sloupky jsou více skloněné a upravila se celá zadní část karosérie, včetně přítlačného křídla. Nová je i maska vozu, kde se objevil modifikovaný nárazník s integrovaným spoilerem pro větší přítlak na přední nápravě.

Nové nastavení podvozku, silnější stabilizátory, výměna tlumičů a snížení světlé výšky vozu, vše bylo podřízeno cíli dosáhnout maximální rychlosti. Další část projektu obsahovala položku: snížit celkovou hmotnost. Karosérie dostala celý paket karbonových dílů a z interiéru šlo pryč vše, co není potřeba k řízení. Naopak byla do kabiny namontována bezpečnostní klec a anatomické skořepiny s vícebodovými pásy pro zajištění maximálního bezpečí pro řidiče.

A teď to hlavní: ladění pohonné jednotky. Základní šestiválcový boxer o objemu 3,6 l byl převrtán na 3,8 l a dostal vetší ventily, ostrou vačkovou hřídel, dvojici velkých turbodmychadel s plnícím tlakem 1,5 barru, mezichaldiče plnícího vzduchu, lepší sání, nové výfukové potrubí, sportovní katalyzátory, novou řídící jednotku atd. Seznam úprav je delší než účet za měsíční nákup v supermarketu. Výsledkem je monstrózní výkon 775 kW (1 054 k) a maximální točivý moment 1 030 Nm. Je skoro až s podivem, že i tento kompletně přepracovaný motor splňuje emisní normu euro 4.

Pro silnější agregát se musela upravit i kliková hřídel, spojka, převodovka a diferenciál, aby se všechny ty koně dostaly na všechna čtyři kola. O trakci se starají nová 18palcová kola z lehkých slitin a speciální pneumatiky, jejich směs vydrží i velmi vysoké rychlosti.

V současné době je možné si Mission 400 Plus prohlédnout na tuningové autoshow v Essenu. Pokus o překonaní rychlosti 400 km/h se bude konat v prvním pololetí roku 2007 na italském ovále v Nardu. Za volant usedne Jürgen Alzen, který se podílel na projektování a stavbě vozu a má bohaté zkušenosti ze závodů FIA GT nebo Le Mans.Obrazek



 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář