Essen 2006: H&R 911 Turbo - Mission 400 Plus
Bugatti Veyron je nejrychlejší sériově vyráběné auto světa, neoficiálně mu byla naměřená rychlost 407,7 km/h. Největší souboj s Veyronem svádí švédský Koenigsegg CCX a o této pomyslné magické metě a triumfu sní mnoho dalších. Specializovaná firma na výrobu a ladění podvozků, německá společnost H&R, si vzala do hlavy, že také postaví auto, co pokoří hranici 400 km/h. Svůj projekt nazvali Mission 400 Plus a základem prototypu je Porsche 911 Turbo.
První radikální úprava se odehrála na karosérii, kde se musel snížit koeficient odporu vzduchu cx. Snížila se střecha vozu o celých 75 mm, A-sloupky jsou více skloněné a upravila se celá zadní část karosérie, včetně přítlačného křídla. Nová je i maska vozu, kde se objevil modifikovaný nárazník s integrovaným spoilerem pro větší přítlak na přední nápravě.
Nové nastavení podvozku, silnější stabilizátory, výměna tlumičů a
snížení světlé výšky vozu, vše bylo podřízeno cíli dosáhnout maximální
rychlosti. Další část projektu obsahovala položku: snížit celkovou
hmotnost. Karosérie dostala celý paket karbonových dílů a z interiéru
šlo pryč vše, co není potřeba k řízení. Naopak byla do kabiny
namontována bezpečnostní klec a anatomické skořepiny s vícebodovými
pásy pro zajištění maximálního bezpečí pro řidiče.
A teď to hlavní: ladění pohonné jednotky. Základní šestiválcový boxer o objemu 3,6 l byl převrtán na 3,8 l a dostal vetší ventily, ostrou vačkovou hřídel, dvojici velkých turbodmychadel s plnícím tlakem 1,5 barru, mezichaldiče plnícího vzduchu, lepší sání, nové výfukové potrubí, sportovní katalyzátory, novou řídící jednotku atd. Seznam úprav je delší než účet za měsíční nákup v supermarketu. Výsledkem je monstrózní výkon 775 kW (1 054 k) a maximální točivý moment 1 030 Nm. Je skoro až s podivem, že i tento kompletně přepracovaný motor splňuje emisní normu euro 4.
Pro silnější agregát se musela upravit i kliková hřídel, spojka, převodovka a diferenciál, aby se všechny ty koně dostaly na všechna čtyři kola. O trakci se starají nová 18palcová kola z lehkých slitin a speciální pneumatiky, jejich směs vydrží i velmi vysoké rychlosti.
V současné době je možné si Mission 400 Plus prohlédnout na tuningové autoshow v Essenu. Pokus o překonaní rychlosti 400 km/h se bude konat v prvním pololetí roku 2007 na italském ovále v Nardu. Za volant usedne Jürgen Alzen, který se podílel na projektování a stavbě vozu a má bohaté zkušenosti ze závodů FIA GT nebo Le Mans.