ART GTR – expresní rezidence

M-B CLS je sám o sobě na silnici téměř nepřehlédnutelný, ale ART Tuning z něj vyrobila dravce, který dostal ještě více agresivity a tomu odpovídající výkony. 620 koní již tak něco nerozhodí.
Základem modelu ART GTR je M-B CLS55 AMG se svým kompresorem plněným osmiválcem. Jeho sériových 350 kW (476 k) při 6100 ot/min dostalo pěkných pár bratříčků navíc a GTR tak žene kupředu 456 kW (620 k) a točivý moment brutálních 890 Nm. Ďábelské kupé s tímto motorem dokáže i přes svou nemalou hmotnost sprintovat z 0-100 km/h za vynikajících 4,0 sekundy. Při této smršti hraje motor skrz kompletně nové výfukové potrubí z nerezi a čtyři kruhové koncovky o průměru 100 mm.
Aby vše zůstalo zcela pod kontrolou řidiče, je rozchod kol rozšířen o 70 mm vpředu a 80 mm vzadu. K tomu dostalo pneumatické odpružení přepracovanou řídící elektroniku a celý vůz je také snížen. Dnes již povinná 20“ kola jsou třídílná a vpředu široká 9,5“, vzadu 10,5“. Obuta jsou pneumatikami 255/30 ZR 20 a 305/25 ZR 20. S rozšířením podvozku musela být rozšířena také karosérie, především blatníky. Jejich součástí jsou také vstupní a výstupní otvory pro proudění vzduchu. Propojují je vytažené nástavce prahů. Aby celek působil harmonicky, byly větší šířce přizpůsobeny také nové nárazníky. V předním je čtveřice přídavných světlometů, v zadním zase difuzor. Na víku zavazadlového prostoru dělá svou důležitou práci rozměrný spoiler. Přehled za vozem zprostředkovávají sportovní zpětná zrcátka.
Interiér se honosí čalouněním v kůži doplněným panely z uhlíkového
kompozitu. Sportovní volant je vybaven airbagem. Prahy jsou zevnitř
zdobeny lištami se svítícím logem, zvnějšku jsou zase osazeny
osvětlením prostoru kolem dveří usnadňujícím nastupování.